Bevers

Bij Scouting heten kinderen van vijf tot zeven jaar Bevers. Net als in Engeland. En we vonden dat een mooie naam. Vandaar. Bevers herken je aan hun rode sweater of poloshirt en hun blauwe pet. Verder dragen ze net als alle andere Scouts een das. Zo horen ze er echt bij.

Spelend verkennen

Bevers houden vooral van spelen. Spelen in de natuur, sportief spelen, toneelspelen of gewoon samen spelen. Spelenderwijs ontdekken ze de wereld om zich heen. En daarvoor hoeven ze niet op reis. In Huize Hotsjietonia, het huis van Lange Doener, is genoeg te beleven.

De leiding speelt mee

De leiders van de Bevers spelen mee. De een speelt Pompedomp, de ander Hippe Springveer. Weer een ander is Lange Doener. Allemaal hebben ze hun eigen talenten. Maar ook een goede opleiding. Ze volgen trainingen en cursussen. Een serie handboeken ondersteunt de leiding bij het bedenken van het spel. Uw kind is bij Scouting in vertrouwde handen.

Bevers spelen samen

Bevers spelen niet alleen met Lange Doener en zijn vrienden, maar ook met elkaar. In een groep van hooguit 16 kinderen. Net als bij oudere Scouts kennen Bevers hun eigen gebruiken. Ze worden Bevermanieren genoemd. Bevermanieren liggen echter niet vast. Ze zijn speels en bevorderen vooral het groepsgevoel. Zo leren de Bevers spelenderwijs samen te werken.

Ontdekkingsreis op maat

Voor iedere leeftijdsgroep is het Scoutingprogramma op maat gemaakt. Bevers blijven dichtbij huis en spelen veel en vrij.