Scouts

Naar buiten!

Trek de deur achter je dicht en ga de wereld verkennen. Bouw je eigen kamp. Koken op je eigen vuurtje. Sta op je eigen benen. Ontwikkel je eigen mening. Bij de Scouts wordt actie van je verwacht. En wat kan jij van Scouting verwachten?
Gebruik je talenten

Een Scout ontwikkelt z’n eigen talenten. Er is ruimte voor iedere Scout. Daarom is Scouting ook zo veelzijdig. Pannenkoeken bakken, zeilen, internetten, bruggen bouwen van touw en hout, zingen, kamperen onder een zeiltje, schminken, boogschieten, theater, vliegers maken… je kunt het zo gek niet bedenken. Een voorbeeld: ieder jaar met Pasen kun je naar een landelijk Scoutingkamp. Alleen of met een groepje. Je kunt dan kiezen uit 77 (!) verschillende activiteiten. Te veel om hier te noemen dus.

Iedere zaterdag draaien we van 13.30u. tot ongeveer 16.30u. Is dit anders dan zult u dit zo snel mogelijk horen. De scouts gaan zoveel mogelijk weg, naar de bossen, excursies, tochten lopen enz. Ook op de blokhut worden verschillende dingen gedaan. Bijvoorbeeld pionieren, koken, kaart en kompas, kampvuur, e.d. En niet alleen dat, maar er worden ook weekenden en een kampgeorganiseerd.

Voor sommige activiteiten hebben de scouts een goede uitrusting nodig bestaande uit: goede wandelschoenen, een goede rugzak waar al je kampeerspullen in kunnen tijdens het lopen van een tocht (een hiker), een goede slaapzak en een matje om op te slapen. Natuurlijk hebben we bij de scouts ook enkele regels die altijd gelden. Zo is het is de bedoeling dat je als scout altijd je volledige uniform aan hebt. Dat wil zeggen je blouse en je groepsdas. Je kunt ook een shirtje van de scouts dragen in plaats van je blouse, deze kun je kopen in onze webshop. Het is niet toegestaan om een mobiele telefoon op zak te hebben. Het is namelijk niet nodig om te bellen of om gebeld te worden tijdens het draaien. Verder is het de bedoeling dat je elke zaterdag op de fiets komt.

Het hoogtepunt van elk jaar is het zomerkamp. Het ultieme avontuur. Met je eigen bak of ploeg in een tent. Je eigen keuken bouwen. Je eigen potje koken. Op pad zonder leiding met kaart en kompas. Niet weten waar je ’s avonds slapen zal. Dikke vrienden worden.